9 Ekim 2015

KIŞLIK HAZIRLIKLAR NE ALEMDE ;) BENİMKİLER BİTTİ PART#1

bende nihayete ermek üzre bebişlerim 

HERKESE KOCAMAN KOCAMAN ÖPÜCÜKLER MERHABALAR 

bitmek bilmeyen ve aslında beni canımdan bezdiren yaz nihayet son demlerinde...
haliyle kışlık hazırlıklar; planlamalar had safhada..

bu yıl da giderek artan fiziksel sorunlarım el verdiğince kendim; yetmediği yerde en az kendim kadar güvendiğim kişilerden destek alarak bitirdim nihayet hazırlığımı

                                    

işte olmazsa olmazım domates konservelerim...
gerekli steril ve hijyen şartlarını yerine getirdikten sonra rondodan çekilmiş domatesleri neredeyse 5/1 oranında suyunu çekene kadar kaynatıp sıkıca şişeliyorum..işlem tamam ;) kaynattığım tencere tefalin 8 lt lik klipsosu...bu boyutta kaynatılan domatese ben yarım su bardağı zeytinyağı ve damak tadıma göre tuz ekleyerek yapıyorum..böylece salcayla da birleşince yemeklere tuz koymak zorunda kalmıyorum ve sosun tadı da çok güzel pekişiyor; bağlanıyor... not: bu kaynama süresi benim tercihime göre elbette..koyu seviyorum soslarımı ben :))


turşularım...
kendi elimle yaptıklarım bunlar...zira elimde turşu nedense tutmuyor benim ama her sene denemeye devam...
yenilen pehlivan güreşe doymazmış...
ama dün tattım; sanırım bu sene erimiycek gibi...ölçü bir arkadaşımdan....
sirke ağız tadıma göre...ama tuz ayarı biraz hassas sanırım...temiz bir yumurtayı turşuya koyacağımız suyun içine atıp göz kararı tuz koyuyoruz...yumurta su yüzüne çıkınca ayar tamamdır ;)


kızılcıklarım oldu; temizlenip deepfreeze'e kondu

kuru top biberlerim ve kahvaltılık soslarım...

biberler kuşadasından...
amma ve lakiiiinnn
kahvaltılık sos benim spesiyalim birkaç yıldan beri...
3 kg kapya biber 2 kg domates ve 1 kg bostan patlıcan....
formuş bu..gerisi ve daha fazlası tamamen size kalmış 


muğla tarhanası...
bu elbette benim yapacağım-yapabileceğim birşey değil...
hayır; niyet var da anacım fiziki şartlar müsait değil 


un tarhanam bu yıl trakyadan...
ama çok açık söylemem lazım benim için karadenizden; bilhassa giresundan gelmiş bir tarhananın yerini bu memlekette hiç birrrrrrr tarhana tutmaz !!!

bunlar benim marmariste tanıştığım gül biberlerim....
bir kısmı dayanılmaz lezzeti adına turşuya kurban gitti diğer yarısı da aynı gün kızararak mideye ;)


işte huzurlarınızda eriştelerim...muğladan...
küçük bir tavsiye; dikmesi yarım saatinizi bile almayacak keselerde saklayın  hazırlıklarınızı...


salçalarım köyceğizden missss gibi :)

bunlar da kuruluklarım..
her sene illa kapalıçarşı malatya pazarından alırdım..firesiz ve tertemiz gelirdi..
bu yıl bir arkadaşımın kızkardeşinin becerikli ellerinden...
biber; patlıcan ve kabak kurusu...
geriye kaldı bir tek acur...
acur önemli tabiiiii
                                                                     

ve evet başlıktan da anlaşılacağı gibi bu daha 1.bölüm...
sizler kış hazırlığı olarak neler yaptınız?
paylaşır ve fikir verirseniz kendi adıma çok memnun olurum...
ağzı tadınız bozulmasın; sağlıkla tüketmek nasip olsun 
sevgiyle kalın bebişlerim :))






















4 yorum:

  1. mis gibi kullanı artık kışın bizde sala,tarhana,turşu ve erişte makarna yaptık çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Afiyetle, mutlulukla ve sağlıkla tüketin hepsini :) Çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ne hoş bloğunuz var, takibe aldım, bende beklerim :) hazırlıklar da süper olmuş :)

    YanıtlaSil