14 Ağustos 2014

İSTANBUL ZİYARETİM; KAPALIÇARŞI VE EMİNÖNÜ VURGUNLARIM :))

YİNE VE YİNE BURALARDAYIM BEBİŞLERİM HOORAYYYY !!!
bu postu yayınlamam oldukça geç oldu zira içerisinde eser miktarda dahi olsa yemek-sofra görüntüleri barındırıyor..eee hal böyle olunca ramazan boyunca bekleyen bir yazı oldu ve hazır ramazanı atlatmışken başlayalım benim istanbul macerama ;)
yalnız peşin peşin söyliyim; bol görselli; uzunca bir post olacak :))

açık mis gibi bir günde; pamuk tarlalarını andıran bulutların üzerinde sorunsuz bir yolculuktan sonra vardık doğduğum topraklara...


aslında adetim değildir yaz aylarında İstanbul'a gitmek ancak bu sefer durum farklı...ailemizin yeni ve mıkırdak üyesi; anne babasının ve sülalenin bildiği rüzgar; ancak benim için nam-ı diğer MÜŞTAK bey; hayatımıza neşe ve mutluluk dolu bir adım attı, ailemize yeni bir soluk getirdi


nasıl da gururla tutmuşum kucağımde pehhh :))


bu da rüzgarımın katılamadığım mevlüdünden mevlüt şekeri...fikir olabilir ne dersiniz ??



 bir sahur sofrasında tüm sevgiler-sevgililer bir arada :))


ailenin muzip dayısı benim kızımı önce hırpalayıp sonra severken...bayılıyorum böyle anlara :))


ailemizin HÜMA SULTANI VE RÜZGAR PAŞASI ;)







sevgi dolu öpücüklerimizi üzerine yağdırdık; altınımızı taktık, mutad aile ziyaretleri seramonilerimizi gerçekleştirdik çok şükür dediiimmmm....ve daldım kapalıçarşının derinliklerine..ilk durak bizim tükkan tabii

eeee..gelmişim o kadar buralara...vurgun yapmadan olur mu hiç ?? efenim aşağıdaki yağuşuğlu da benim evimin direği,gözümün nuru,uluuu ve de devletluuuu efenim.. yani eşim ;)







birkaç şal; birkaçtan biraz da hallice incik-boncuk gümüş almış olabilirim.. tehtid edildim; türlü duygu sömürülerine maruz kaldım..hatta takas tekliflerine bile muhattap oldum ancak yılmadım..zira vurgun benim işim :))



eee..onca seç-beğen-arakla...kalori kaybettik heralde..sonraki durak namlı store !!! şu kadarını söyliyim; Allah buraya düşmanımı düşürsün...evet düşürsün deee...yesin yesin doyamasın...bulgur gibi şişsin innnşallaaaahhhhhhh !!!!

öncelikle tahtakale'ye uğradım.. aklımda almak istedikleirmin listesi... gözüm döndü desem yeridir..


değil istanul'un; tüm Türkiye'nin kalbi burası o kadar iddialılar..ve haklılar da :))


bi bakın bakalım size de yarayan birşeyler mutlaka vardır ;)





tammm da şu resmi çekerken; gençten çok bilmiş bir hanım kızımız ''ay ne bulurlar da şuranın resimlerini çekerler'' şeklinde ukalalık edince artık dönüp nasıl baktıysam kıza; yanındaki eşi '' bi kapatmıyosun şu ağzını..dilini bilmem napiim'' şeklinde aslında hiç de onaylamadığım bir tarzda söyleninceeee..bana da söyleyecek kelam kalmadı bu durumda..hayır içimde kaldı soramadım kıza senin ne işin var hayatım ozaman burada ?? diye...münasebetdiz erkek milleti işte...ne zaman mefhumları var ne de nezaketleri...
işte size eski bir dost..yaşı 30-40 arası olanlarınız bunu iyi hatırlayacaklardır..bir zamanlar evinde fırını olmayanlar bununla ocak üstünde kek pişirir; süt kaynatırdı ayyyyy...içim sızladı



işte bir eski dost daha!!! emaye çaydanlıklar; kupalar..cezveler :))


dantelli saksılar yüzünden şu blog aleminde hangi blogger ikeanın yollarını aşındırmamıştır ki??? ancak ; kat be kat ucuza; 2 tl gibi komik bir rakama plastiklerini buralarda bulmak mümkün...hem de ömür boyu paslanmıyor ne dersiniz ??


nargileler bir diğer osmanlı ve İstanbul kültürünün yansımaları :))


burası resmen zaman tüneli..her geldiğimde uğramazsam olmaz eminönüne..eski ve yeni; zamanına ait ne modaysa herşeyi burada bulmak mümkün.. zamansız bir  mekan yani :))




parti organizasyonları ve pastacılık malzemeleri arayanlar ;)

ŞİMDİİİİİİİ....
GELELİM BENİM ALDIKLARIMA BU ZAMAN TÜNELİNDEN :))
önce toplu bir bakış ;)


çok uzun zamandır çamaşır ve kurutma makinemin üzerindeki örtülerimden şikayet ediyordum..üzerlerine çamaşır konduğundan özenle yaptığım ütülerin bozulmasından şikayetçiydim..ütü gerektirmeyen ama öyle alacalı bulacalı ve sıradan olmayacak birşeyler arayışındaydım ki burada buldum artık çoookkkk rahatım.. üstelik asla ve kat-a ütü istemiyorlar :)





şimdi efenim bunlardan uzun olanı aslında ekmek küreği.. ama bendeniz bunu keyifli dost kahvaltılarında peynir tabağı olarak kullanmayı düşünüyorum ;)
sağ ve sol yanlarındaki güdük ve ilginç şekilli olanları ise kerebiç kalıbı; kerbiç ne ola ki diye sorarsanız bir çeşit kurabiye..ben de kurabiye yapmaktan ölüyorum ya...aldım işte 


  ve yine...ve yine...yine basmalar-pazenler...kışa hazırlanıyorum mis gibi çantalara niyetliyim ;)


 bunlar da diğer kumaşlarrrr ;)


yükümü tutmuş eve dönerken bir taksi çevirdim lakin zerre faydası olmadı bana meşhur İstanbul trafiğinde :( sadece bu tebessüm uyandıran kare dışında tabii :))


sigara içilmesinden mi; yoksa ödenecek cezadan mı ''Allah korusun'' bilemedim ben o işi

eve dönüşte bir tek benim anneciğimin yapabileceği bir güzellikle karşılaştım...1 koca kase dolusu taze fındık...

öyle ya...10 yıldır yazın İstanbul'a gelmiyorum..çoktan unutmuş olması gerekirdi sevdiğimi..
UNUTMAMIŞ !!! 
CANIM BENİM CANIMMMMMMMM !!!

sevgili arkadaşım ve yurtduşı alışverişlerimde bana yardımcı olan sevgili Nurtenciğime de söz vermiştim gönderecektim ancak satıcı asla gitmez abla çürür deyince bi yutkundum; sözümü yerine getiremeyince de utandım 
son olarak....fotoğraflar maalesef herzamanki gibi telefon kamerasından; bu yüzden mekanların hakkını veremiyor olabilir...cesaret edebildiğim anda fotoğraf makinesi alıcam ozamana kadar biraz sabır ;)

HEPSİ BU KADAR BEBİŞLERİM :))
her ne kadar trafiğinden bezsem; sıcağından bunalsam ya da minare misali merdivenlerde can verecek hale gelsem de ailemle birlikte olmak paha biçilemez bir zaman dilimiydi...

SEVGİYLE VE SEVDİKLERİNİZLE KALIN CANLARIMMMM 




9 yorum:

  1. ah o kapalı çarşıyı, eminönü nü bilmezmiyim her gittiğimde kendimi kaybederim. ama ben genelde yüncüler, tuhafiyler ve lokumcuları talan ederim. :-)
    güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo...tuhafiyelerde hele kendini kaybetmemek mümkün mü ??? çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. çokgüzel bir gezi ve alışverişolmuş

    YanıtlaSil
  3. Meralcim,harika bir post olmuş.yuzumde kocaman bir tebessumle okudum,yaşadim.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir yazı olmuş .. Kapalı çarşıya girdiğim zaman bir o yana bir bu yana gidip kendimi kaybediyorum :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. şu anda blogunuzu bulduğum için o kadar heyecanlıyım ki , kendimi paralıyorumdum aylardır mutlaka şu emayelerin ve tattaların satışdığı ucuz biryer vardır diye acaba rica etsem bana tam olarak Eminönü'nün neresinde kalıyor söyleyebilir misiniz ? şimdiden çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. burcu hanım çok sevindim umarım blogumu takibe almayı ihmal etmemişsinizdir ;)
    bahsettiğim yer mısır çarşısının yan sırasında kurukahveci mehmet efendinin olduğu sokaktır...sağlı sollu toptancılar vardır..biraz virane görünürler ama unutmayın ki birçok lüks mağaza gelip ürünlerini buralardan alır..buralarda ahşap aletlerin her çeşidi; boyalar,kendir ipleri hamaklar,hint ve çinden gelen ithal ürünler; mangalcılar,baharatçılar ve kuruyemişçiler...parti org.malzemeleri satıcıları ve emayeciler,elektrikli aletler satan toptancılar vardır

    YanıtlaSil
  7. Süpersiniz çok teşekkürler tabiki hemen takibe aldım bloglovinde benimde flyinkitty.blogspot belki siz de beni takip etmek istersiniz :) tekrar tekrar teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil