20 Temmuz 2014

HERŞEYİN BİŞEYİ OLDUĞU GİBİ; HERŞEYİN Bİ ZAMANI VAR ;)

MERHABA BEBİŞLERİMMMM :)

ben çocukken salatalık; namı diğer hıyar af buyrun bozardı beni..yememem gerekirdi sıkı tembihliydim..ama hey hat!!! yasak olduğundan mıdır yoksa gerçekten sevdiğimden mi bilinmez; inadına yemek ister,kaçak-göçek yerdim de
anneciğim de her ne hikmetse benim salatalık yediğimi anlar; 140 metrekare evin taaaa ucundan haykırırdı bana yine mi salatalıkkk !!! diye
ben de aneciğimin sihirli güçleri var sanırdım...gülmeyin gerçekten....
oysa ki sebei okadar basit o kadar doğaldı ki!!! kokardı çünkü..misss gibi kokar evin içine yayılırdı kokusu..annemin sihirli gücü buymuş yani :)
veyaaa....

karnıbahar...evet karnıbaharı çok severdim...ve dua ederdim evden 1 kişi yemesin de onun payını ben yiyim diye...çünkü eskiden karnıbaharlar şimdiki gibi sülale boyu değildi..yumruktan hallice olur; anneciğim de herhalde artmasın diye tek baş mı alırdı ne??? artık orasını bilemiycem..4 kişilik ailemize anca yeter; bitirir kalkardık :)

demem o ki; herşeyin bir zamanı,latif bir görüntüsü,ağzımızın da tadı vardı...tabii ben kardeşiniz malum  tevellüt 1974..yani bence hayatın tüm lezzetlerini tadmış biri olarak görüyorum kendimi çok şükür!!

doğal beslenelim; ekolojik beslenelim,turfanda yemeyelim diyoruz... diyoruz ama biliyor muyuz hangi meyve-sebze-balık nezaman ve hangi aylarda çıkıyor ???
bu konuda kendi bilgilerimi netleştirmek için ve sizlere de bir fikir olsun diye bu çizelgeleri araştırdım buldum ve paylaşıyorum...tavsiyem; bunların çıktısını alıp mutfağımızda görünür bir yere koymanız..ben öyle yapıcam..ve sanırım bundan sonra belki bir tık daha yaklaşıcaz sağlıklı beslenmeye; en azından bünyeye olabildiğince zehir sokmamaya :(

hepinize sağlıklı ve istediğiniz her gıdaya rahatlıkla ulaşabileceğiniz bir ömür diliyorum sevgiyle kalın :)

MEYVELER



BALIK ZAMANI


SEBZELER


bunlara ek olarak hassas bir konuda da başka bir çizelge paylaşmak istedim...o da yumurta!!

YUMURTA

YUMURTAYI SU DOLU BİR KASEYE KOYARAK TAZELİĞİNİ KONTROL EDEBİLİRSİNİZ :))



2 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogunuzun adına bayıldım:) o beni getirdi buralara:)..Ve şu yumurta olayını hep karıştırırım,artık yine unutursam buradan bakarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :) beğenmenize çok sevindim :) evet bu çizelgelerin çıktısını alıp sıkışınca bakmak en iyisi olacak sanırım :) hoşgeldiniz :)

      Sil