7 Mart 2014

KADINLAR GÜNÜ MÜ??? PEHHH !!!!

aslında günün anlam ve önemine ilişkin coşku dolu bir merhaba demek isterdim elbet..oysa ki; gün be gün sosyal medya ve gazetelerde,televizyonlarda gördüklerim bu coşkumu törpüleyip feminist yaralarımı kanırtacak düzeyde içimi kararttığından; doğru dürüst bir giriş bile yapamadım üzgünüm...



bakın bugün kendi sosyal paylaşım sitemden yaptığım yayınlara..aksini düşünmemiz mümkün mü ???

VARAN 1


hangisi bilmiyorum; bir derginin kapağında yayınlanmış... ve bu kapağı instagramda paylaşan kişi de komik diye etiketlemiş... 
...................................................
insanların yaşam şartlarını ve mecburiyetlerini bilmiyoruz.bu yüzden eleştirmek ve hatta komik olduğunu düşünmek yapacağımız son şey diye düşünüyorum.. özellikle 8 mart dünka kadın emekçiler gününde kadına ve kadın emeğine saygıya davet ediyorum herkesi...kadın kendine olan saygısını yitirmedikçe,kendisini ve ailesini zor duruma sokacak işler yapmadıkça her ne yaparsa yapsın saygı duyulacak arkadaş bundan ötesi yok!!! bencil ve burjuva bakış açılarıyla kadını ve kadın emeğini küçültmeye ve bastırmaya yönelik yaklaşımlar bunlar

hop dedik !!!


VARAN 2


8 MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ için ne kadar anlamlı bir foto değil mi ?? kadın cinayetlerinin 1400 kat arttığı bir dönemin hükümetidir akepe !!! ve amansız bir kadın hakları savunucusudur!!! inanmayan görsün!!! bakın da ne kadar nankör olduğunuzu ve hükümete ne kadar haksızlık ettiğinizi görün  

VE ŞİMDİ...
birkaç ay önce başlayıp devam ettiğim bir organizasyondan; kihep'ten bahsetmek istiyorum sizlere...
KİHEP;
KADININ İNSANİ HAKLARI EĞİTİM PROJESİ açılımıyla bundan yıllar önce birkaç psikoloji öğrencisi 4 hanımın kurduğu bir organizasyon,bir çeşit kadın eğitim seferberliği...
çocukluk yaşlarından itibaren önce insani,çocukluk ve de kadın hakları konusunda eğitim veren,bilinçlendiren bir gurup gönüllü eğitmenin üstlendiği,daha çok kişiye ulaşabilmek için yanıp tutuşan yüreklerin can verdiği bir yapılanma...
kanuni
eğitim
sosyal
cinsel
ekonomik
siyasi
toplumsal
bireysel 
tüm haklarımız konusunda bilmediklerimizi öğreten, bildiklerimizin ve yaptıklarımızın bir çoğunun yanlış ve öğretilmiş davranışlardan kaynaklanan problemler olduğuyla yüzleşmemizi sağlayan,, mahalle,örf,adet,gelenek,sosyal,cinsel ve ailevi ve en çok da ekonomik baskılarla hayatımızı baskı altına alan ve bizleri cenderede sıkıştıran tüm olumsuz etmenlere karşı mücadele etmemize yardımcı olacak bilgiler edimemize olanak sağlayan bir yapı..
burada siyaset konuşulmuyor..burada --sanılanın aksine-- erkeklere kazan kaldırmak için gaz verilmiyor..tam tersine yeri geliyor,erkeklerimize yaptığımız yanlışlardan da bahsediliyor.. 

beni tanıyanlar bilir...çok da kendimi ezdirmem,çatır çatır da fikirlerimi söylerim..ancaaakkkkk...birşeyleri yaparken gidiş yolumun yanlışlığını,o yanlışları hangi sebeplerden dolayı yaptığımı ve şu an ne yaşıyorsam sebebinin öğrenilmiş davranışlar bozukluğu olduğunu orada öğrendim ben..
gelin...
bu bir milad olsun..her ilde ve ilçede kihep organizasyonu mevcut..belediyeleriniz ve kent konseylerinizden bu konuyla ilgili her türlü bilgi ve desteği alabilirsiniz...
bu eğitimler ücretsizdir..
bu eğitimler
 kapalı sohbetlerde yapılır
siz istemediğiniz sürece kırmızı çizgileriniz geçilmez
ve siz istediğiniz sürece de her türlü sorununuzdan bahsedip çözüm yolları arayışına girebilirsiniz...
şunu unutmayalım arkadaşlarım...1 kadını eğitmek,1 toplumu eğitmektir..çünkü kadın; toplumun yarısıdır...ve diğer yarısını da eğitecek onlardır..bugün kadın cinayetleri,mobing,cinsel istismar,ensest,hak ve ücret eşitsizliği...bütün bunları bizlere uygulayan erkekler bizlerin yani kadınların eğittiği erkekler..bizler önce kendimiz öğrenicez ki; erkekleri,oğullarımızı kocalarımızı kardeşlerimizi bizler eğiticez...
ne diyim... 
benimki bir umut..
ne demişler???
nefes alıyorsak; hala umut var demektir...
sevgiyle kalın...
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN

bana ve devre kursiyer arkadaşlarıma emeği geçen çok sevgili şükriye gürsoy hocama da sevgiler...iyi ki varsınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder